مصطفی مقدس؛ مهرزاد حمیدی؛ افسر جعفری
دوره 1، شماره 4 ، شهریور 1393، ، صفحه 24-31
چکیده
هدف از مقالهی حاضر، مقایسهی دیدگاه متخصّصان، مدیران و قهرمانان در خصوص نقش پخش تلویزیونی رویدادهای ورزشی در توسعهی ورزش قهرمانی کشور می باشد. برای گردآوری اطّلاعات از بررسی اسناد و مدارک، مطالعهی ادبیات پیشینه و نظرسنجی استفاده شد. در نظرسنجی از پرسشنامه های محقّق ساخته استفاده شد که روایی آن توسّط 12 تن از صاحب نظران و ...
بیشتر
هدف از مقالهی حاضر، مقایسهی دیدگاه متخصّصان، مدیران و قهرمانان در خصوص نقش پخش تلویزیونی رویدادهای ورزشی در توسعهی ورزش قهرمانی کشور می باشد. برای گردآوری اطّلاعات از بررسی اسناد و مدارک، مطالعهی ادبیات پیشینه و نظرسنجی استفاده شد. در نظرسنجی از پرسشنامه های محقّق ساخته استفاده شد که روایی آن توسّط 12 تن از صاحب نظران و استادان مدیریت ورزشی و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ (85/0) تأیید شده بود. جامعهی آماری این تحقیق شامل متخصّصان (اعضای هیأت علمی دانشگاه با سابقهی مدیریت عالی) (34نفر)، مدیران (مدیران ارشد فدراسیونها) (24 نفر) و قهرمانان (اعضای تیم های ملّی اعزامی به بازیهای گوانگژو) (362نفر) هستند. نمونهی آماری ما در گروه متخصّصان و مدیران از نوع تمام شمار است و در گروه قهرمانان با توجه به فرمول کوکران 153 نفر انتخاب شده اند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های توصیفی و از آزمون استنباطی اسمینو کالموگراف برای نرمال بودن یافته های پژوهش استفاده شد. در نهایت با استفاده از آزمون کروسکال ـ والیس وتحلیل واریانس فرضیه ها مورد بررسی قرار گرفت که به این نتیجه رسیدیم بین دیدگاه متخصّصان، مدیران و قهرمانان در خصوص نقش پخش تلویزیونی رویدادهای ورزشی در توسعهی ورزش قهرمانی تفاوت معنی داری وجود دارد.