با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
نقش عوامل اجتماعی بر مبادله دانش ضمنی و اثربخشی بازاریابی شرکت های ورزشی: (مطالعه موردی برند ورزشی مجید)

رسول نظری؛ الهام مشکل گشا؛ رضا فردی پور

دوره 6، شماره 3 ، اردیبهشت 1398، ، صفحه 67-76

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.43043.1289

چکیده
  هدف از پژوهش بررسی نقش کیفیت ارتباطات میان کارکردی و فرصتهای اجتماعی سازی به عنوان عوامل اثرگذار بر مبادله دانش ضمنی و اثربخشی بازاریابی می باشد. پژوهش از نوع تحقیق کاربردی، از نظر استراتژی توصیفی و از نظر اجرا پیمایشی است، جمع آوری اطلاعات به روش میدانی و از طریق ابزار پرسشنامه انجام شد. محیط پژوهش شرکت تولید کننده و فروشنده محصولات ...  بیشتر

پیش‌بینی جذب مشتریان از طریق عناصر آمیخته بازاریابی و به‌کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در باشگاه‌های خصوصی

رسول نظری؛ الهام عندلیب

دوره 6، شماره 2 ، دی 1397، ، صفحه 89-98

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.40099.1260

چکیده
  هدف از انجام تحقیق حاضر پیش‌بینی جذب مشتریان از طریق عناصر آمیخته بازاریابی با تأکید بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در باشگاه‌های خصوصی بود. پژوهش حاضر از نوع تحقیق کاربردی است. جامعه آماری کلیه مشتریان باشگاه‌های خصوصی بودند. با استناد به فرمول کوکران سقف نمونه آماری یعنی تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور گردآوری ...  بیشتر

ارائه مدل اثر مهارت‌های روانی بر مهارت‌های ارتباطی و سرمایه اجتماعی مدیران ورزشی

رسول نظری؛ فرزاد موسی زاده

دوره 5، شماره 4 ، شهریور 1397، ، صفحه 15-28

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، ارائه مدل اثر مهارت‌های روانی بر مهارت‌های ارتباطی و سرمایه اجتماعی مدیران ورزشی بود. پژوهش از نوع توصیفی بوده و به روش هم‌بستگی انجام‌ شده است. جامعه آماری ‌پژوهش را کلیه مدیران سازمان‌های ورزشی استان اصفهان به تعداد 405 نفر تشکیل دادند. بر اساس فرمول کوکران، حجم نمونه معادل 199 نفر در نظر گرفته شد که به‌صورت تصادفی ...  بیشتر

ارتقای تعهدسازمانی کارکنان رسانه‌های ورزشی از طریق نقش میانجی گری عدالت سازمانی و رضایت شغلی

رسول نظری؛ فریبا رافعی

دوره 5، شماره 3 ، خرداد 1397، ، صفحه 39-48

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر ارتقای تعهدسازمانی در بین کارکنان رسانه‌های ورزشی از طریق عدالت ­سازمانی و رضایت شغلی بود. جامعه و نمونه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان رسانه‌های ورزشی استان اصفهان تشکیل دادند (150= N). ابزار پژوهش شامل پرسشنامه عدالت سازمانی نیهوف (۱۹۹۳)، پرسشنامه رضایت شغلی براون (1993) درنهایت پرسشنامه‌ استاندارد آلن و میر (1991) ...  بیشتر

نقش مهارت های روانی بر ارتباطات بین فردی و کارآمدی عملکردی داوران بسکتبال ایران

رسول نظری؛ مریم بابایی

دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1395، ، صفحه 55-63

چکیده
  هدف از مطالعه‌ی حاضر اثر مهارت‌های روانی بر ارتباطات بین فردی و نقش آن بر کارآمدی عملکردی داوران بسکتبال ایران و ارائه مدل بود. روش تحقیق توصیفی کاربردی و از نوع همبستگی بود. به این منظور تمام داوران زن و مرد بسکتبال ایران که 82 نفر بودند، به عنوان نمونه آماری مورد ارزیابی قرار گرفتند. اطلاعات مورد نیاز جهت ارتباطات فردی از طریق پرسشنامه ...  بیشتر

بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی مدیران با رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان سازمان های ورزشی و ارائه مدل

رسول نظری

دوره 3، شماره 2 ، اسفند 1394، ، صفحه 53-60

چکیده
  پژوهش با هدف بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی مدیران با رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان سازمان های ورزشی و ارائه مدل انجام شد. پژوهش همبستگی بود که به صورت میدانی انجام گردید. از میان200 نفر از مدیران ورزشی استان اصفهان نمونه‌ای با حجم 132 نفر با روش تصادفی طبقه ای بر اساس فرمول کوکران انتخاب شدند. برای جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه ...  بیشتر

رابطه بین مهارت های ارتباطی با کاربست الگوی مدیریتی و کارآمدی سازمانی مدیران ورزشی استان اصفهان و ارائه مدل

رسول نظری؛ پگاه پاکدلیان

دوره 3، شماره 1 ، آذر 1394، ، صفحه 15-23

چکیده
  شناخت و ‌آگاهی ‌از مهارت های ارتباطی، الگوی مدیریتی مدیران و کارآمدی سازمانی مدیران ورزشی و تبیین روابط بین آنها که هدف عمده‌ این تحقیق بود. تحقیق حاضر از نوع همبستگی می باشد که به روش پیمایشی انجام گردید. جامعه آماری پژوهش مدیران ورزشی سازمان‌های ورزشی منتخب بودند، از بین جامعه آماری مدیران ورزشی استان اصفهان 207 نفر به عنوان نمونه‌ی ...  بیشتر

تحلیل رابطه مهارت های ارتباطی با استقرار شبکه مدیریتی کلارک در بین مدیران ورزشی

رسول نظری؛ ارغوان نوربخشیان

دوره 2، شماره 3 ، خرداد 1394، ، صفحه 41-48

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، تحلیل رابطه مهارت های ارتباطی با استقرار شبکه مدیریتی کلارک در بین مدیران ورزشی بود. از این رو تحقیق حاضر بر اساس هدف کاربردی، از نظر ماهیت همبستگی و از نظر اجرا پیمایشی بود. جامعه آماری این پژوهش مدیران سازمان های ورزشی استان اصفهان بودند که 140 نفر از مدیران ورزشی به صورت تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب ...  بیشتر

رابطه بین خلاقیت و مهارت های ارتباطی مدیران ورزشی

رسول نظری؛ مجید طحانی

دوره 2، شماره 1 ، آبان 1393، ، صفحه 51-58

چکیده
  هدف پژوهش بررسی رابطه بین خلاقیت و مهارت های ارتباطی مدیران ورزشی می باشد. پژوهش از نوع توصیفی، همبستگی بود که به روش میدانی انجام شد. جامعه آماری شامل مدیران ورزشی شهرستان اصفهان به تعداد 200 نفر بود. تعداد 127 نفر  از مدیران با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بر اساس فرمول کوهن(2000) به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. ابزار جمع آوری ...  بیشتر

نقش مهارت های ارتباطی در انتخاب سبک رهبری مدیران رسانه های ورزشی استان اصفهان

رسول نظری؛ ایرج دادخواه؛ مظفر یکتایار

دوره 1، شماره 2 ، بهمن 1392، ، صفحه 9-13

چکیده
  این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین مهارت­های ارتباطی با سبک‌های رهبری انجام شد. روش تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی- همبستگی بود و به‌صورت میدانی اجرا شد. 165 نفر از مدیران رسانه­های ورزشی استان اصفهان با استفاده از روش نمونه­ گیری تصادفی موردبررسی قرار گرفتند. برای جمع­آوری داده­ ها، پرسشنامه استاندارد چندعاملی رهبری MLQ-X5 و پرسشنامه ...  بیشتر

نقش رسانه های گروهی به عنوان فرصتی برای توسعه پایدار ورزش

رسول نظری؛ حمید قاسمی

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1392، ، صفحه 40-44

چکیده
  این تحقیق با هدف بررسی نقش رسانه­ها در توسعه ورزش کشور، پرسشنامه­ای دو بعدی در 5 محور توسعه ورزش، تدوین گردید. به این منظور پرسشنامه پس از اعتباریابی و تعیین ضریب پایایی بین 340 نفر نمونه به عنوان صاحب نظران حوزه ورزش و رسانه توزیع و جمع­آوری شد. نمونه ها شامل چهار گروه مدیران و کارشناسان رسانه، مدیران و کارشناسان ورزش بودند. روش ...  بیشتر