با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
بررسی نقش چهار گانه رسانه ها در ترویج ورزش دانشجویی

علی صیادی؛ صدیقه حیدری نژاد؛ مهدی بزرگ امید

دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1395، ، صفحه 21-29

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش چهارگانه رسانه ها (فرهنگ‌سازی، آموزشی، اطلاع‌رسانی و ایجاد مشارکت اجتماعی)در ترویج ورزش دانشجویی است. روش تحقیق توصیفی پیمایشی و به شکل میدانی انجام شد. جامعه آماری دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در سال تحصیلی 94-95 بودند (15097=N). نمونه گیری به روش تصادفی طبقه ای و نمونه آماری (370 =n) تعیین شد. ابزار جمع آوری ...  بیشتر

تحلیل محتوای مطبوعات ورزشی کشور با رویکرد ورزش معلولین

مریم ایمانیان؛ صدیقه حیدری نژاد؛ امین خطیبی

دوره 3، شماره 2 ، اسفند 1394، ، صفحه 42-51

چکیده
  عادات و رفتار ورزشی اقشار مختلف جامعه، نگرش ها وباورهای آنها در مسائل ورزشی، همگی تحت تاثیر متقابل گرایش های جامعه و رسانه ها قرار گرفته است. هدف این پژوهش بررسی تحلیلی مطبوعات ورزشی کشور با رویکرد ورزش معلولان بود. جامعه آماری پژوهش، شمارگان 2 روزنامه ورزشی کشور در 6 ماهه دوم سال 1393 بود. روش نمونه‌گیری تصادفی منظم و بر مبنای هفته آماری ...  بیشتر

تحلیل محتوای بخش ورزشی مطبوعات استان خوزستان با رویکرد ورزش بانوان

مریم علمشاهی؛ صدیقه حیدری نژاد؛ سیده ناهید شتاب بوشهری

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1392، ، صفحه 9-18

چکیده
  رسانه­های جمعی در شکل­دهی و جهت­دهی باورها، نگرش و افکار جامعه و در نهایت بسترسازی مناسب در عرصه ورزش نقش انکارناپذیری دارند. هدف این پژوهش بررسی تحلیلی بخش ورزشی مطبوعات استان خوزستان با رویکرد ورزش بانوان بود. جامعه آماری پژوهش بخش ورزشی 6 روزنامه استان خوزستان منتشر شده در سال 1391 بود. روش نمونه­گیری تصادفی منظم و بر مبنای ...  بیشتر