با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
رسانه های ورزشی
رتبه‌بندی مراجع اطلاع رسانی و ترویجی رسانه ای و غیر رسانه‌ای تأثیرگذار بر فرآیند مشارکت خیرین در ورزش مدارس

یاسر جاویدی؛ لیلا سادات جمشیدیان؛ احمد ترک فر؛ سید محمد علی میرحسینی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 شهریور 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.65764.1679

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف رتبه‌بندی مراجع اطلاع‌رسانی و ترویجی رسانه‌ای و غیر رسانه‌ای تأثیرگذار بر فرایند مشارکت خیرین در ورزش مدارس طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر از نوع توصیفی-پیمایشی با هدف کاربردی است که به‌صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی خیرین فعال در حوزه ورزش مدارس ایران بودند که بر اساس انتخاب تمام شمار ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
مدل اثرگذاری اطلاعات رسانه‌های اجتماعی بر قصد سفر گردشگران ورزش‌های دریایی (مورد مطالعه: جزیره قشم)

وحید مکی زاده؛ حسین منصوری؛ فوژان امیری؛ علی تیزرو

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 شهریور 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.68143.1762

چکیده
  هدف پژوهش تبیین مدل اثرگذاری اطلاعات رسانه‌های اجتماعی بر قصد سفر گردشگران ورزشی دریایی به جزیره قشم می‌باشد. این پژوهش برحسب هدف کاربردی و به لحاظ روش از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش گردشگران ورزش‌های دریایی جزیره قشم در نیمه دوم سال 1401 بودند که تعداد 300 نفر به عنوان نمونه به روش نمونه‌گیری تصادفی در دسترس انتخاب شدند. ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
تاثیر ابراز وجود بر سرمایه اجتماعی در رسانه های اجتماعی: اثر میانجی گری دلبستگی اجتنابی در زمینه ورزشی

قربان یعقوبی؛ کاظم چراغ بیرجندی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 شهریور 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.68475.1778

چکیده
  چکیده: هدف از پژوهش حاضر، تاثیر ابراز وجود بر سرمایه اجتماعی در رسانه های اجتماعی: اثر میانجی گری دلبستگی اجتنابی در زمینه ورزشی بود. روش تحقیق از نوع توصیفی می‌باشد و به شکل میدانی انجام‌شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان رسانه های ورزشی در کشور ایران بودند. نمونه گیری به صورت نمونه از جامعه نامحدود به تعداد 384 نفر بود. شیوه ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
طراحی مدل ساختاری تفسیری راهبردهای توسعه مدیریت یادگیری مشارکتی در بستر آموزش مجازی در هنرستان های تربیت بدنی

مانیا خوشکام؛ محمد رضا کرامتی؛ سید محمود هاشمی؛ مجتبی معظمی؛ اسفندیار دشمن زیاری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 شهریور 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.68073.1758

چکیده
  هدف این پژوهش طراحی مدل ساختاری تفسیری راهبردهای مدیریت یادگیری مشارکتی در بستر آموزش مجازی در هنرستان‌های تربیت‌بدنی بود. پژوهش حاضر از نوع آمیخته (کیفی و کمی) است. در مرحله اول روش تحقیق کیفی با استفاده از تحلیل مضمون و در مرحله دوم روش کمی براساس مدل‌سازی ساختاری تفسیری انجام گرفت. جامعه آماری در هر دو بخش کیفی و کمی با توجه به ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
طراحی مدل نقش مهارت‌های خودمدیریتی بر اینرسی رسانه‌ای در سازمان‌های ورزشی

مهدی ابراهیم بای سلامی؛ سعید صداقتی؛ محمد حسن فردوسی؛ ولی نوذری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 شهریور 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.68204.1766

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف طراحی مدل نقش مهارت‌های خودمدیریتی بر اینرسی رسانه‌ای در سازمان‌های ورزشی با رویکرد آمیخته طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، ازنظر شیوه گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی و بر اساس رویکرد پژوهش، آمیخته بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل اساتید دانشگاهی آشنا با اینرسی سازمانی و رسانه‌ای ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
ارائه مدل برخط سازی برنامه‌های منتورینگ در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش

حمید محسنی سربندی؛ اکبر آفرینش خاکی؛ طیبه زرگر؛ معصومه شهبازی؛ شیوا آزاد فدا

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 شهریور 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.66705.1718

چکیده
  هدف از این پژوهش، ارائه برخط سازی برنامه‌های منتورینگ در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش می‌باشد. روش پژوهش از نوع کیفی و با رویکرد تماتیک می باشد. جامعه آماری شامل دو بخش منابع انسانی (اساتید، معلمان، مدیران و ...) و منابع اطلاعاتی (کتاب‌ها، مقالات، اسناد، رسانه‌ها و ...) بود. نمونه‌گیری به تعداد قابل کفایت و با روش قضاوتی ...  بیشتر

مهارت های ارتباطی در ورزش
بررسی نقش استرس و راهبردهای مقابله ای در بازیکنان ورزش های الکترونیکی بر سرسختی ذهنی با نقش میانجی مهارت های ارتباطی

ماندانا استاد؛ طیبه سادات زرگر

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 مهر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.67919.1754

چکیده
  بازیکنان ورزش‌های الکترونیکی به منظور مقابله با استرس و راهبردهای مقابله‌ای و بهبود سرسختی ذهنی خود به مهارت‌های ارتباطی نیاز دارند از این‌رو، پژوهش پیش رو با هدف نقش استرس و راهبردهای مقابله‌ای در بازیکنان ورزش‌های الکترونیکی بر سرسختی ذهنی با نقش میانجی مهارت‌های ارتباطی انجام گرفت. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی و مبتنی ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
نقش نسبی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در نگرش به مصرف کالای ورزشی ایرانی با میانجیگری پاسخ مشتری

ارمان پرزیوند؛ اکبر جابری؛ کوروش قهرمان تبریزی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 مهر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.67045.1736

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش نسبی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در نگرش به مصرف کالای ورزشی ایرانی با میانجیگری پاسخ مشتری بود. این مطالعه یک پژوهش پیمایشی از انواع کاربردی بوده که به‌شکل میدانی انجام گرفت. جامعة آماری این پژوهش را مشتریان کالاهای ورزشی شهر کرمان تشکیل داده‌اند. 385 نفر از مشتریان بر اساس فرمول تعیین حجم نمونه در روش ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
ارائه مدل توسعه اکوسیستم دانش در ورزش مدارس ایران با تأکید بر فناوری های نوین

سید احسان امیر حسینی؛ غلامعلی لطفی؛ ساره اسدالهی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 مهر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.66518.1710

چکیده
  تحقیق حاضر باهدف ارائه مدل توسعه اکوسیستم دانش در ورزش مدارس ایران با تأکید بر فناوری‌های نوین طراحی و اجرا گردید. روش پژوهش حاضر از نوع آمیخته بود که در دو فاز کیفی و کمی اجرا گردید. جامعه-ی آماری بخش کیفی شامل نخبگان و صاحب‌نظران حوزه ورزش در مدارس و مدیریت دانش و در بخش کمی؛ معاونان، روسا و کارشناسان معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
سنجش جنبه‌های حقوقی سواد رسانه‌ای مربیان، مدیران و ورزشکاران

محمد جواد رستم زاده؛ وحید ساعت چیان؛ محمد حسین قربانی؛ احمد محمودی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 29 مهر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.68111.1760

چکیده
  تحقیق حاضر به دنبال سنجش جنبه‌های حقوقی سواد رسانه‌ای مربیان، مدیران و ورزشکاران می‌باشد. این تحقیق از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر استراتژی پژوهشی از نوع تحقیقات پیمایشی با رویکرد مدل معادلات ساختاری بود که به صورت میدانی اجرا گردید. جامعه آماری تحقیق شامل در این پژوهش، کلیه مربیان، مدیران و ورزشکاران در سطح شهر مشهد ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
ارائه الگوی کیفی هم‌آفرینی ارزش در رویدادهای ورزشی رشته والیبال در بستر رسانه‌های اجتماعی

محسن برجاس؛ حبیب محمدپور؛ حمید جنانی؛ جعفر برقی مقدم

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 19 آذر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.67646.1745

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی هم‌آفرینی ارزش در رویدادهای ورزشی رشته والیبال در بستر رسانه‌های اجتماعی انجام شد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی بوده و از نظر رویکرد یک تحقیق کیفی است که با روش تحلیل تم صورت گرفت. مشارکت‌کنندگان در پژوهش شامل خبرگان مرتبط با حوزه تحقیق (اساتید صاحب‌نظر در رشته مدیریت ورزشی و مدیران ارشد باشگاه‌های ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
ارائه مدل توسعه کارآفرینی کسب و کارهای ورزشی با رویکرد استارت آپ

طیبه ناظمیان اردکانی؛ نعمت الله نعمتی؛ طاهره باقرپور

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 دی 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.67609.1744

چکیده
  چکیده: هدف از این پژوهش، ارائه مدل توسعه کارآفرینی کسب‌و‌کارهای ورزشی با رویکرد استارت‌آپ می‌باشد. روش پژوهش از نوع کیفی و با رویکرد تحلیل مضمون می‌باشد. جامعه آماری پژوهش شامل اعضای هیئت‌علمی دانشکده‌های مدیریت کارآفرینی دانشگاه‌های سراسر کشور، اعضای هیئت‌علمی دانشکده‌های تربیت‌بدنی و علوم ورزشی با تخصص کارآفرینی و مدیریت ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
تدوین الگوی ارتباط فناوری اطلاعات بر بی تفاوتی سازمانی به عنوان نمود بی اخلاقی مطالعه موردی (مدیران و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه)

علی کریمی؛ وریا کریمی؛ علی احمدی؛ همت الله بسطامی؛ علی صادقی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 09 دی 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.69358.1802

چکیده
  هدف از انجام این مطالعه، تدوین الگوی ارتباط پیشران های فناورانه بر بی تفاوتی سازمانی به عنوان نمود بی اخلاقی در اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بود. روش پژوهش توصیفی - همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل 320 نفر از مدیران، و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بودند که با استفاده از روش تصادفی ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
شناسایی عوامل مؤثربرتولید محتوای دیجیتال در صنعت ورزش

نفیسه نقیبی؛ محمدرضا اسماعیل زاده قندهاری؛ حسن فهیم دوین؛ حسین پیمانی زاد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 دی 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.69151.1794

چکیده
  چکیده: پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر تولید محتوای دیجیتال در صنعت ورزش اجرا گردید. روش پژوهش از نوع آمیخته (کیفی-کمی) بود. جامعه آماری تحقیق حاضر بر مبنای روش نمونه‌گیری هدفمند و گلوله برفی، در جهت شناسایی مؤلفه‌های مؤثر بر تولید محتوای دیجیتال در صنعت ورزش، از خبرگان و کارشناسان حوزه‌های رسانه و بازاریابی دیجیتال، کارشناسان ...  بیشتر

مهارت های ارتباطی در ورزش
تحلیل شناختی ورزش در فضای مجازی مبتنی برنظریه آمیختگی مفهومی (CIN)

سارا سراج؛ مهدی سبزواری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 09 بهمن 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.69067.1791

چکیده
  ورزش الکترونیکی به صورت برخط و آفلاین در برابر ورزش حضوری و مرسوم در دهه اخیر گسترش فراگیری داشته است. که بخش مهمی از این رشد و تحول به دلیل همه گیری کرونا در دو سال گذشته و مجازی شدن فعالیتهای آموزشی و ورزشی بوده است و استفاده از فضای مجازی در امر آموزش، ورزش الکترونیکی بر خط یا مجازی در کانون توجه قرار گرفته است. به طور کلی حوزه ورزش ...  بیشتر

مهارت های ارتباطی در ورزش
طراحی الگوی بازاریابی الکترونیکی مبتنی برهوش مصنوعی در صنعت ورزش ایران

شفق ابوالقاسمی آتانی؛ میثم رحیمی زاده؛ امیرحسین منظمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 14 اسفند 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.69704.1817

چکیده
  چکیده در دنیای پویا و رقابتی صنعت ورزش ایران، تجارت الکترونیکی به عنوان یک ابزار برجسته و جدید، برای تحول و بهبود فرآیندهای بازاریابی با هوش مصنوعی مورد توجه قرار گرفته است. بر این اساس در این پژوهش، به بررسی نقش این الگوهای نوآورانه در توسعه صنعت ورزش ایران و ایجاد فرصت‌های جدید برای کسب و کارهای این حوزه پرداخته شده است. این پژوهش ...  بیشتر