رسانه های ورزشی
طیبه ناظمیان اردکانی؛ نعمت الله نعمتی؛ طاهره باقرپور
چکیده
چکیده: هدف از این پژوهش، ارائه مدل توسعه کارآفرینی کسبوکارهای ورزشی با رویکرد استارتآپ میباشد. روش پژوهش از نوع کیفی و با رویکرد تحلیل مضمون میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل اعضای هیئتعلمی دانشکدههای مدیریت کارآفرینی دانشگاههای سراسر کشور، اعضای هیئتعلمی دانشکدههای تربیتبدنی و علوم ورزشی با تخصص کارآفرینی و مدیریت ...
بیشتر
چکیده: هدف از این پژوهش، ارائه مدل توسعه کارآفرینی کسبوکارهای ورزشی با رویکرد استارتآپ میباشد. روش پژوهش از نوع کیفی و با رویکرد تحلیل مضمون میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل اعضای هیئتعلمی دانشکدههای مدیریت کارآفرینی دانشگاههای سراسر کشور، اعضای هیئتعلمی دانشکدههای تربیتبدنی و علوم ورزشی با تخصص کارآفرینی و مدیریت کسبوکار، اعضا و مدرسین ویژه و منتخب کارگروه اشتغال و کارآفرینی وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران، کارآفرینان منتخب ورزشی کشور و مسئولین استارتآپهای ورزشی ایران بود. نمونه آماری بر مبنای رسیدن به اشباع نظری بهصورت روش هدفمند برآورد و نمونهگیری شد (35 نفر). ابزار پژوهش شامل مطالعه کتابخانهای نظاممند و مصاحبههای اکتشافی ساختارمند بود. روایی ابزار بر اساس اعتبار حقوقی و علمی نمونه، نظر خبرگان و توافق بین مصححان ارزیابی و تأیید گردید. دادههای برآمده از روش تحلیل مضمون و شکلگیری شبکه مضامین نشاندهنده آن است که در جهت تاثیرگذاری استارتآپها در حوزه کسبوکارهای ورزشی عوامل سوق-دهنده شامل قابلیتهای مدیران، عملکرد سازمانهای حمایتی و ویژگی های ماهیتی استارتآپها و همچنین عوامل بازدارنده شامل محدودیتهای تکنولوژی، موانع انسانی و تنشهای مالی وجود دارد.
رسانه های ورزشی
علی کریمی؛ وریا کریمی؛ علی احمدی؛ همت الله بسطامی؛ علی صادقی
چکیده
هدف از انجام این مطالعه، تدوین الگوی ارتباط پیشران های فناورانه بر بی تفاوتی سازمانی به عنوان نمود بی اخلاقی در اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بود. روش پژوهش توصیفی - همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل 320 نفر از مدیران، و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بودند که با استفاده از روش تصادفی ...
بیشتر
هدف از انجام این مطالعه، تدوین الگوی ارتباط پیشران های فناورانه بر بی تفاوتی سازمانی به عنوان نمود بی اخلاقی در اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بود. روش پژوهش توصیفی - همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل 320 نفر از مدیران، و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بودند که با استفاده از روش تصادفی ساده و بر اساس فرمول کوکران، 175 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش استفاده از دو پرسش نامه استاندارد: فناوری اطلاعات و ارتباطات و پرسش نامه بی تفاوتی سازمانی بود. در این پژوهش جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماری پی ال اس، مدل معادلات ساختاری و روش تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است. نتایج تحلیل مسیر معادلات ساختاری نشان داد که الگوی ارتباط پیشران های فناورانه بر بی تفاوتی سازمانی به عنوان نمود بی اخلاقی در اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از برازش مناسبی برخوردار است به گونه ای که پیشران های فناورانه بر بی تفاوتی سازمانی با ضریب تاثیر 56/0 و مقدار بحرانی 62/8 تاثیر معناداری داشته است و پیشران های فناورانه زمینه ساز بهبودی بی تفاوتی سازمانی و نیز تمایل و شور و شوق در سازمان شده است. بر اساس نتایج پژوهش حاضر، فناوری های نوین می تواند ابزار مدیریتی مهمی جهت برنامه ریزی، سازمان دهی، هدایت و کنترل به منظور اجرای صحیح قوانین و مقررات در راستای بهبود اخلاق مداری و کاهش کج رفتاری های ناشی از بی تفاوتی سازمانی باشد.
رسانه های ورزشی
نفیسه نقیبی؛ محمدرضا اسماعیل زاده قندهاری؛ حسن فهیم دوین؛ حسین پیمانی زاد
چکیده
چکیده: پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر تولید محتوای دیجیتال در صنعت ورزش اجرا گردید. روش پژوهش از نوع آمیخته (کیفی-کمی) بود. جامعه آماری تحقیق حاضر بر مبنای روش نمونهگیری هدفمند و گلوله برفی، در جهت شناسایی مؤلفههای مؤثر بر تولید محتوای دیجیتال در صنعت ورزش، از خبرگان و کارشناسان حوزههای رسانه و بازاریابی دیجیتال، کارشناسان ...
بیشتر
چکیده: پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر تولید محتوای دیجیتال در صنعت ورزش اجرا گردید. روش پژوهش از نوع آمیخته (کیفی-کمی) بود. جامعه آماری تحقیق حاضر بر مبنای روش نمونهگیری هدفمند و گلوله برفی، در جهت شناسایی مؤلفههای مؤثر بر تولید محتوای دیجیتال در صنعت ورزش، از خبرگان و کارشناسان حوزههای رسانه و بازاریابی دیجیتال، کارشناسان صداوسیما، مجریان و خبرنگاران ورزشی و روزنامهنگاران ورزشی جهت انجام مصاحبههای عمیق و استخراج کدهای باز، محوری و نظری دعوت شد که از این میان، محققان توانستند با 28 نفر خبره در این حوزه تا رسیدن به اشباع نظری مصاحبه به عمل آورد. جهت تجزیهوتحلیل دادههای تحقیق حاضر از کدگذاری در بخش کیفی و از روش مدلسازی ساختاری تفسیری در بخش کمی استفاده گردید. نتایج تجزیهوتحلیل مصاحبههای انجامشده نشان داد که تعداد 66 کد استخراج گردید که این کدها در 12 دسته شامل مسائل فرهنگی-مدیریتی، نیروی انسانی، استحکام محتوا، تناسب محتوا، حجم محتوا، اثربخشی تبلیغات، طراحی خیرهکننده، کیفیت محتوا سوژه محتوا، هماهنگی، مهارت عوامل تولید و فاخر بودن دستهبندی شدند. توجه به عوامل شناسایی شده می تواند بستر سازی فنی و غیرفنی در جهت تولید محتوای دیجیتال در صنعت ورزش را فراهم نماید.
مهارت های ارتباطی در ورزش
سارا سراج؛ مهدی سبزواری
چکیده
ورزش الکترونیکی به صورت برخط و آفلاین در برابر ورزش حضوری و مرسوم در دهه اخیر گسترش فراگیری داشته است. که بخش مهمی از این رشد و تحول به دلیل همه گیری کرونا در دو سال گذشته و مجازی شدن فعالیتهای آموزشی و ورزشی بوده است و استفاده از فضای مجازی در امر آموزش، ورزش الکترونیکی بر خط یا مجازی در کانون توجه قرار گرفته است. به طور کلی حوزه ورزش ...
بیشتر
ورزش الکترونیکی به صورت برخط و آفلاین در برابر ورزش حضوری و مرسوم در دهه اخیر گسترش فراگیری داشته است. که بخش مهمی از این رشد و تحول به دلیل همه گیری کرونا در دو سال گذشته و مجازی شدن فعالیتهای آموزشی و ورزشی بوده است و استفاده از فضای مجازی در امر آموزش، ورزش الکترونیکی بر خط یا مجازی در کانون توجه قرار گرفته است. به طور کلی حوزه ورزش مجازی را می توان در دو بخش بازیهای ورزشی رایانه ای و ورزش در فضای مجازی در نظر گرفت که پژوهش حاضر به آموزش ورزش در فضای مجازی می پردازد. به موازات رشد ورزش مجازی ابعاد مختلفی از این حوزه نوپا مورد پژوهش محققان قرار گرفته است که می توان به ابعاد آموزشی، اقتصادی و برندسازی، فرهنگی اجتماعی، فناوری و نرم افزاری اشاره کرد. پژوهش حاضر با بهره گیری از نظریه ای شناختی تحت عنوان نظریه آمیختگی مفهومی به تحلیل ورزش مجازی در چارچوب بخشی از مبانی این نظریه می پردازد. با این نظریه شناختی که در رشته های دیگر نیز مورد توجه واقع شده است زوایای متفاوتی از آموزش و فعالیت ورزشی مجازی را مورد تحلیل قرار می گیرد. با بهره گیری از نتایج پژوهش حاضر، مربیان این حوزه می توانند بهره وری ورزش مجازی خود را ارتقا بخشند. پرسش اصلی پژوهش حاضر عبارتست از اینکه چطور می توان با بهره گیری از نظریه ای شناختی آموزش ورزش مجازی را تحلیل کرد و با استفاده از یافته های این پژوهش کیفیت کلاسهای ورزش مجازی را ارتقا داد؟
مهارت های ارتباطی در ورزش
شفق ابوالقاسمی آتانی؛ میثم رحیمی زاده؛ امیرحسین منظمی
چکیده
چکیده
در دنیای پویا و رقابتی صنعت ورزش ایران، تجارت الکترونیکی به عنوان یک ابزار برجسته و جدید، برای تحول و بهبود فرآیندهای بازاریابی با هوش مصنوعی مورد توجه قرار گرفته است. بر این اساس در این پژوهش، به بررسی نقش این الگوهای نوآورانه در توسعه صنعت ورزش ایران و ایجاد فرصتهای جدید برای کسب و کارهای این حوزه پرداخته شده است. این پژوهش ...
بیشتر
چکیده
در دنیای پویا و رقابتی صنعت ورزش ایران، تجارت الکترونیکی به عنوان یک ابزار برجسته و جدید، برای تحول و بهبود فرآیندهای بازاریابی با هوش مصنوعی مورد توجه قرار گرفته است. بر این اساس در این پژوهش، به بررسی نقش این الگوهای نوآورانه در توسعه صنعت ورزش ایران و ایجاد فرصتهای جدید برای کسب و کارهای این حوزه پرداخته شده است. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی است و با روش کیفی و رویکرد تحلیل مضمون انجام شده است. ابزار مورد استفاده در این تحقیق مصاحبه بوده است. مشارکت کنندگان، خبرگان حوزه صنعت ورزش و بازاریابی هستند که با تعداد 12 نفر و تا رسیدن به حد اشباع نظری، در گردآوری دادهها مشارکت داشتهاند. بر اساس نتایج تحقیق، شاخصهای هوش مصنوعی، چالش های بازاریابی الکترونیکی مبتنی بر هوش مصنوعی، پیشایندهای بازاریابی الکترونیکی مبتنی بر هوش مصنوعی در صنعت ورزش ایران و پیامدهای کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی الکترونیکی شناسایی شد.