با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
بررسی میزان پایبندی داوران مجله‌های علمی – پژوهشی تربیت بدنی و علوم ورزشی به کدهای اخلاق داوری

حبیب هنری

دوره 9، شماره 1 ، آبان 1400، ، صفحه 1-11

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.54040.1434

چکیده
  هدف این تحقیق، تعیین کدهای اخلاق داوری در مجله‌های علمی – پژوهشی تربیت بدنی و علوم ورزشی و بررسی میزان پایبندی داوران به آن کدها بود. روش این پژوهش از نوع پژوهش‌های اکتشافی و توصیفی است و از نوع مطالعات آمیخته (کمی و کیفی) است. بنابراین با توجه به هدف و فرآیند پژوهش؛ روش اجرای آن، پیمایشی و ابزار گردآوری اطلاعات، مصاحبه و پرسشنامه ...  بیشتر

تدوین الگوی توسعه کسب و کارهای نوپای ورزشی: با تاکید بر نقش فضای مجازی

مهدی رسولی؛ رسول آزادی

دوره 10، شماره 1 ، مهر 1401، ، صفحه 1-16

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.61215.1574

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تدوین الگوی توسعه کسب و کارهای نوپای ورزشی، با تاکید بر نقش فضای مجازی انجام گرفته است. این پژوهش دارای رویکرد کیفی می‌باشد و از روش نظریه داده بنیاد اشتراس و کوربین استفاده شده است. روش جمع‌آوری داده‌ها مصاحبه‌های عمیق با 11 نفر از اساتید و صاحبان استارت‌‌آپ‌های ورزشی پس از رسیدن به حد اشباع نظری بود. روایی ابزار ...  بیشتر

تحلیل پاسخ طرفداران به خود_ابرازی ورزشکاران حرفه‌ای زن در شبکه اجتماعی اینستاگرام (مطالعه موردی: ماریا شاراپووا و سرنا ویلیامز)

عابد محمودیان؛ سعید صادقی بروجردی؛ امیررضا عباسیان؛ فرید گنجی

دوره 9، شماره 3 ، اردیبهشت 1401، ، صفحه 1-14

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.55468.1464

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، تحلیل پاسخ هواداران به خود_ابرازی ورزشکاران حرفه‌ای زن در شبکه اجتماعی اینستاگرام بود. 328 تعداد پست به اشتراک گذاشته‌شده در طول سال 2019 در صفحه رسمی اینستاگرام دو ورزشکار حرفه‌ای زن یعنی ماریا شاراپووا و سرنا ویلیامز تجزیه‌وتحلیل و طبقه‌‌بندی شدند. نمونه کمی شامل 328 پست از هر دو بازیکن و 122/716/120 لایک و 584/246/2 کامنت ...  بیشتر

تحلیل محتوای بخش ورزشی مطبوعات استان خوزستان با رویکرد ورزش بانوان

مریم علمشاهی؛ صدیقه حیدری نژاد؛ سیده ناهید شتاب بوشهری

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1392، ، صفحه 9-18

چکیده
  رسانه­های جمعی در شکل­دهی و جهت­دهی باورها، نگرش و افکار جامعه و در نهایت بسترسازی مناسب در عرصه ورزش نقش انکارناپذیری دارند. هدف این پژوهش بررسی تحلیلی بخش ورزشی مطبوعات استان خوزستان با رویکرد ورزش بانوان بود. جامعه آماری پژوهش بخش ورزشی 6 روزنامه استان خوزستان منتشر شده در سال 1391 بود. روش نمونه­گیری تصادفی منظم و بر مبنای ...  بیشتر

نقش مهارت های ارتباطی در انتخاب سبک رهبری مدیران رسانه های ورزشی استان اصفهان

رسول نظری؛ ایرج دادخواه؛ مظفر یکتایار

دوره 1، شماره 2 ، بهمن 1392، ، صفحه 9-13

چکیده
  این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین مهارت­های ارتباطی با سبک‌های رهبری انجام شد. روش تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی- همبستگی بود و به‌صورت میدانی اجرا شد. 165 نفر از مدیران رسانه­های ورزشی استان اصفهان با استفاده از روش نمونه­ گیری تصادفی موردبررسی قرار گرفتند. برای جمع­آوری داده­ ها، پرسشنامه استاندارد چندعاملی رهبری MLQ-X5 و پرسشنامه ...  بیشتر

مطالعه اهمیت تن و روان در شاهنامه

رحیم رمضانی نژاد؛ بهرام بهرامی پور؛ بهمن عسگری

دوره 1، شماره 3 ، اردیبهشت 1393، ، صفحه 9-13

چکیده
  هدف از این پژوهش بررسی اهمیت تن (جسم) و روان (خرد و اخلاق) در شاهنامه فردوسی در دوره­های اسطوره­ای، پهلوانی و تاریخی است. داده­ها از طریق 9 جلد اشعار شاهنامه فردوسی که از انتشارات دانش و چاپ مسکو بود، به دست آمده است. ابزار اصلی تحقیق یک برگه کدگذاری بود که مشتمل بر دو سوال است. سوال اول مربوط به تعیین دوره و سوال دوم تعیین صفت مورد ...  بیشتر

تحلیل حیطه مطالعاتی مقالات مدیریت ورزشی بر مبنی گرایش های مقطع کارشناسی ارشد

بهمن عسگری زردابی؛ حسین عیدی؛ حمید قاسمی؛ کامران عیدی پور

دوره 1، شماره 4 ، شهریور 1393، ، صفحه 9-16

چکیده
  هدف از این پژوهش، تحلیل حیطه­ی مطالعاتی مقالات مدیریت ورزشی در نشریات علمی تخصّصی داخل کشور و بر مبنای گرایش-های مقطع کارشناسی ارشد می باشد. جامعه­ی آماری تحقیق ، تمامی مقالات چاپ شده­ی مدیریت ورزشی در نشریات علمی تخصّصی کشور از ابتدا تا پایان سال 1391 بود که تمام آن ها به مثابه ی نمونه ی آماری انتخاب شدند (889N=).  ابزار مورد استفاده ...  بیشتر

نقش رسانه‌های اجتماعی بر توسعه رفتارهای اوباش‌گرایانه تماشاگران فوتبال

اسکندر حسین پور؛ مرادعلی نیازی پور؛ سید محمد کاشف؛ قدرت اله باقری؛ یوسف منگشتی جونی

دوره 2، شماره 1 ، آبان 1393، ، صفحه 10-17

چکیده
    هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر رسانه­های اجتماعی بر توسعه خشونت و رفتارهای اوباشگرایانه­ تماشاگران فوتبال می­باشد. جامعه­ آماری شامل تماشاگران آشوبگر فوتبال لیگ برتر و جام حذفی در سال 90 و 91 بود. نمونه­ آماری با توجّه به شرایط خاص و محدودیت­های موجود، در دسترسی به اطّلاعات، از بین افرادی که چندین بار در خشونت­های مرتبط ...  بیشتر

مقایسه محتوای اخبار ورزشی خبرگزاری های ایرنا و بی بی سی در نیمه دوم سال 2013

سارا کشکر؛ مهوش نوربخش؛ سمیه قائم پناه

دوره 2، شماره 2 ، اسفند 1393، ، صفحه 10-20

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف مقایسه محتوای ورزشی دو خبرگزاری ایرنا و بی­بی­سی در نیمه دوم سال 2013 صورت گرفت و جهت گردآوری داده‌ها در مجموع 3802 خبر، در دو روز ثابت هفته شامل 1818 خبر از خبرگزاری بی­بی­سی و 1984 خبر از خبرگزاری ایرنا مورد بررسی قرار گرفت. ابزار گردآوری داده­ها یک برگه کدگذاری بود که برای تحلیل محتوای خبرهای خبرگزاری­ها استفاده ...  بیشتر

تحلیل محتوای کتب مربوط به کاربرد نرم افزارهای کامپیوتری و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی در تربیت بدنی و علوم ورزشی تاپایان سال 1393

سروش فرهادی فر؛ حمید قاسمی؛ رضا صابونچی

دوره 2، شماره 3 ، خرداد 1394، ، صفحه 10-18

چکیده
  هدف کلی پژوهش، تحلیل محتوای کتاب های مربوط به کاربرد نرم افزارهای کامپیوتری وفناوری های اطلاعاتی وارتباطی درتربیت بدنی وعلوم ورزشی بود. روش پژوهش از نوع ترکیبی (کمی و کیفی) از نظر مسیر اجرا شامل تحلیل محتوا و مصاحبه می باشد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و توسعه ای می باشد. در بخش تحلیل محتوا با توجه به محدودیت جامعه (کتابهای کاربرد نرم افزارهای ...  بیشتر

تحلیل عاملی اکتشافی پرسشنامه موانع استقرار سیستم های اطلاعات مدیریت (MIS) در ادارات ورزش و جوانان

حسین عیدی؛ رسول آزادی

دوره 2، شماره 4 ، شهریور 1394، ، صفحه 10-20

چکیده
  هدف از این پژوهش، برسی ساختاری عامل اکتشافی پرسشنامه موانع پیاده سازی سیستم های اطلاعات مدیریت در ادارات ورزش و جوانان است. روش تحقیق توصیفی و از نوع مطالعات اکتشافی است. اطلاعات این پژوهش از 156 مدیر ارشد و میانی و کارکنان بخش فناوری اطلاعات و کارشناسان اداره کل سازمان ورزش و جوانان استان کرمانشاه و شهرستانهای تابعه جمع آوری شد. ابزار ...  بیشتر

بررسی وضعیت ظاهری کتب مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی در دانشگاه های ایران تا پایان سال 1393

حدیث فاعلی؛ حمید قاسمی؛ رضا صابونچی

دوره 3، شماره 1 ، آذر 1394، ، صفحه 11-14

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر تعیین وضعیت کتب درسی مدیریت اوقات فراغت و ورزش­های تفریحی در دانشگاه­های ایران تا پایان سال 1393 از نظر ظاهر بود. روش تحقیق، توصیفی تحلیل محتوا و جامعه آماری شامل 34 کتاب مدیریت اوقات فراغت و ورزش­های تفریحی منتشر شده تا پایان پاییز 1393 بود.با توجه به محدود بودن جامعه آماری، نمونه­ آماری را 18 کتاب اوقات فراغت و ...  بیشتر

تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مدیریت دانش کارکنان اداره ورزش و جوانان استان همدان، کاربرد تحلیل مسیر

مریم موسیوند؛ فاتح فرازیانی

دوره 3، شماره 2 ، اسفند 1394، ، صفحه 11-21

چکیده
  هدف پژوهش، بررسی تأثیر مولفه های فناوری اطلاعات بر مدیریت دانش کارکنان سازمان ورزش و جوانان استان همدان بود.جامعه‏ی آماری پژوهش شامل: 168 نفر از کارکنان سازمان سازمان ورزش و جوانان بودند، تعداد 116 نفر از آن‏ها با استفاده از روش نمونه‏گیری تصادفی طبقه‏ای با انتساب متناسب،برای مطالعه انتخاب شدند.ابزار پژوهش پرسش‏نامه‏ای بود ...  بیشتر

ارتباط بین فناوری اطلاعات با مدیریت دانش و مهارت‌های ارتباطی معلمان تربیت بدنی

سلمان جعفری؛ جواد آزمون

دوره 3، شماره 3 ، خرداد 1395، ، صفحه 11-25

چکیده
  هدف از اجرای این تحقیق بررسی ارتباط بین فناوری اطلاعات با مدیریت دانش و مهارت‌های ارتباطی معلمان تربیت‌بدنی استان آذربایجانشرقی بود. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق، کلیه معلمان تربیت‌بدنی زن و مرد استان آذربایجانشرقی است که تعداد کل آنها 1302 نفر بودند(635 زن و 667 مرد). نمونه آماری با توجه به جدول مورگان ...  بیشتر

تاثیر رسانه‌های جمعی بر کنترل فساد در ورزش فوتبال

علیرضا زارع؛ صدیقه حیدری نژاد؛ رضوان شیرالی

دوره 3، شماره 4 ، شهریور 1395، ، صفحه 11-24

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تاثیر رسانه‌های جمعی بر کنترل فساد در ورزش فوتبال بود. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و جامعه آماری شامل کلیه بازیکنان فوتبال شاغل در لیگ برتر ایران (420 =N) که با استفاده از روش تصادفی ساده و بر اساس جدول کوکران نمونه آماری تحقیق تعیین شد (203 =n). ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته در دو بخش تاثیر رسانه‌های جمعی 23 سوال ...  بیشتر

بررسی برند ستارگان ورزشی در برنامه‌های تبلیغاتی

حسین عیدی؛ اکرم قبادی یگانه؛ فرهاد نظری

دوره 4، شماره 1 ، آذر 1395، ، صفحه 11-20

چکیده
  امروزه استفاده از ستارگان ورزشی در بازاریابی و تبلیغات کالاها در بسیاری از برنامه‌های بازاریابی باشگاه‌ها‌ قرار گرفته است. ستارگان ورزشی بعنوان گروه‌های مرجع با توجه به قابلیت‌های ویژه و منحصر بفرد خود می‌توانند باعث ترغیب مصرف‌کنندگان به استفاده از محصولی خاص گردند. هدف از این پژوهش بررسی عواملی است که در تبلیغات برند ورزشکار ...  بیشتر

بررسی نقش رسانه های جمعی در گرایش بانوان استان کرمانشاه به ورزش همگانی

شیرین زردشتیان؛ مریم حسینی؛ جواد کریمی

دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1395، ، صفحه 13-20

چکیده
  با توجه به اثر ورزش بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی و اهمیت توسعه آن در مقیاس های ملی و نقش میانجی رسانه ها در این زمینه، پژوهش حاضر درصدد برآمده تا نقش رسانه های جمعی را در گرایش بانوان استان کرمانشاه به ورزش همگانی مورد بررسی قرار دهد . جامعه آماری تحقیق را جمعیت 1500 نفره از بانوان کرمانشاه تشکیل می دهند. با استفاده ا ز جدول کرجسی ...  بیشتر

نقدی بر کتاب مبانی مدیریت ورزشی

مهرعلی همتی نژاد طولی؛ بهنام عاشقی

دوره 8، شماره 4 ، تیر 1400، ، صفحه 13-20

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.53565.1428

چکیده
  کاربرد مدیریت ورزشی در حوزه های مختلف ورزش در حال افزایش است. افزون براین، سازمانهای غیرانتفاعی در زمینۀ ورزش به دنبال به کارگیری افراد متخصص در حوزۀ مدیریت ورزشی هستند؛ ازاینرو، هر کتابی بخواهد تلاش خودرا به تخصصی کردن مدیریت ورزشی معطوف کند، درخور نقد و بررسی است. پژوهش حاضر با هدف نقد کتاب مبانی مدیریت ورزشی انجام شد که از روش ...  بیشتر

درک تجربه زیسته مدیران روابط عمومی ورزشی از بحران‌های رسانه ای(رویکردی پدیدارشناسانه)

رسول نوروزی سید حسینی

دوره 8، شماره 2 ، بهمن 1399، ، صفحه 13-26

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.51017.1383

چکیده
  ورزش به‌عنوان یک پدیده‌ای اجتماعی از ذینفعان مختلفی تأثیر می‌پذیرد و بر آن‌ها تأثیر می‌گذارد و ممکن است در این فرایند مشکلات و بحران‌هایی را تجربه کند. هدف از این تحقیق درک تجربه زیسته مدیران روابط عمومی ورزشی از بحران‌های رسانه‌ای است که از طریق روش تحقیق کیفی و با استفاده از استراتژی پدیدارشناسی انجام شد. با استفاده از نمونه‌گیری ...  بیشتر

بررسی رابطه و مقایسه میزان اثر رسانه های تبلیغاتی و ترویجی بر انتقال هویت برند و میزان تعهد ورزشی در فوتبال

احسان اسداللهی؛ فرشاد تجاری؛ علی زارعی

دوره 4، شماره 3 ، خرداد 1396، ، صفحه 15-25

چکیده
  در محیط اقتصادی و کسب و کار، تبلیغات در ورزش و از طریق ورزش یکی از راه­ هایی است که اکثر شرکت­ها برای معرفی محصول و گسترش بازار خود به آن رو می ­آورند. هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه و مقایسه میزان اثر رسانه ­های تبلیغاتی و ترویجی بر انتقال هویت برند و میزان تعهد ورزشی از دیدگاه مصرف­کنندگان ورزشی و ارائه مدل کاربردی جهت استفاده ...  بیشتر

بررسی مدل تأثیر ابعاد فعالیت های رسانه های جمعی بر گرایش به ورزش همگانی در شهر تهران

معصومه کلاته سیفری؛ مسعود فریدونی

دوره 4، شماره 4 ، شهریور 1396، ، صفحه 15-22

چکیده
  هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی مدل تأثیر ابعاد فعالیت­های رسانه­های جمعی بر گرایش به ورزش همگانی در شهر تهران بود. این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و با توجه به ماهیت موضوع و اهداف پژوهش، جزی پژوهش­های توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل کلیه استفاده‌کنندگان از مراکز ورزشی و تندرستی شهر تهران بودند که جهت نمونه‌گیری ...  بیشتر

بررسی نقش اینترنت برآمیخته بازاریابی شرکت های حمایت‌کننده مالی از باشگاه‌های ورزشی

سلمان جعفری؛ بهرام اکبری؛ ثنا محمد علیزاد رفیع

دوره 5، شماره 1 ، آذر 1396، ، صفحه 15-26

چکیده
  هدف از اجرای این تحقیق بررسی نقش اینترنت برآمیخته بازاریابی شرکت‌های حمایت‌کننده مالی از باشگاه‌های ورزشی شهر تبریز بود. روش پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی بود. جامعه‌ی آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مدیران ارشد (مدیرعامل، مدیر فروش و مدیر مالی) شرکت‌های حمایت‌کننده مالی از باشگاه‌های ورزشی شهرستان تبریز بود و نمونه تحقیق هم تعداد ...  بیشتر

رابطه نقش رسانه های جمعی و بروز رفتارهای خرافی بین بازیکنان فوتبال

علیرضا زارع؛ صدیقه حیدری نژاد

دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1396، ، صفحه 15-28

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه نقش رسانه‌های جمعی و بروز رفتارهای خرافی در بین بازیکنان فوتبال بود. پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی و جامعه آماری شامل کلیه بازیکنان فوتبال شاغل در لیگ برتر استان فارس (520 =N) که با استفاده از روش تصادفی ساده و بر اساس جدول کوکران نمونه آماری تحقیق تعیین شد (223 =n). ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه محقق ساخته که در ...  بیشتر

بررسی تأثیر نقش میانجی گری کیفیت خدمات الکترونیکی بلیت‌فروشی بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی لیگ برتر فوتبال ایران

یعقوب بدری آذرین؛ سجاد پاشایی؛ وحید حافظی؛ حسن فاتح

دوره 5، شماره 3 ، خرداد 1397، ، صفحه 15-26

چکیده
   در ابتدای هزاره سوم، جهان ورزش دوران جدیدی را تجربه می‌کند. باشگاه ­های‌های موفق همواره به دنبال به­ کارگیری روش­‌ها و ابزارهای نوین به‌عنوان مزیت­ های رقابتی و جهت نیل به توسعه و بهبود مستمر هستند. یکی از این ابزارها مدیریت ارتباط با مشتری است که با توسعه فن‌­آوری و ارتباطات، امروزه به‌عنوان مدیریت ارتباط مشتری الکترونیک ...  بیشتر

ارائه مدل اثر مهارت‌های روانی بر مهارت‌های ارتباطی و سرمایه اجتماعی مدیران ورزشی

رسول نظری؛ فرزاد موسی زاده

دوره 5، شماره 4 ، شهریور 1397، ، صفحه 15-28

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، ارائه مدل اثر مهارت‌های روانی بر مهارت‌های ارتباطی و سرمایه اجتماعی مدیران ورزشی بود. پژوهش از نوع توصیفی بوده و به روش هم‌بستگی انجام‌ شده است. جامعه آماری ‌پژوهش را کلیه مدیران سازمان‌های ورزشی استان اصفهان به تعداد 405 نفر تشکیل دادند. بر اساس فرمول کوکران، حجم نمونه معادل 199 نفر در نظر گرفته شد که به‌صورت تصادفی ...  بیشتر